bg_header_zerif.jpg

Om oss

Hästkliniken i Norr startades av hästnäringen själv under 2016 som ett svar på det bristande antal kliniker här uppe i norra Sverige. Startkapitalet samlades ihop med hjälp av aktieägarna och idag står vi här med en fullbokad klinik och två veterinärer.

Vår filosofi

Vi vill erbjuda alla typer av hästar, oavsett ras och användningsområde, en högkvalitativ hästsjukvård genom vår kompetenta och engagerade personal. I vår nybyggda klinik erbjuder vi undersökning och vård med modern och avancerad medicinsk utrustning. Vi använder de utredningssteg som behövs för att ställa rätt diagnos och därefter komma fram till en behandlingsplan.

Med vår gemensamt långa erfarenhet arbetar vi efter vedertagna och beprövade metoder och följer självklart utvecklingen på nya diagnostiska hjälpmedel och behandlingsmetoder.