Styrelsen

Hästklinikens styrelse består av personer från olika grenar av hästnäringen här uppe i norr. Vårt mål är att bygga upp en klinik för alla typer av hästar och problem, där du som ägare känner dig trygg och lugn i att din häst får den bästa möjliga vården.

Styrelsen består av:

Irene Johansson Worrsjö – verksamhetschef Grans Naturbruksgymnasium i Piteå. Jag bor i Vitsand, granne med travbanan vilket onekligen är ett optimalt läge då jag äger och tränar flera travhästar tillsammans med min man och svåger. Jag är gift och har en vuxen dotter och två barnbarn. Är även ordförande för Pitebygdens travklubb och har varit ledamot i Hästklinikens styrelse sedan starten 2016 och nu ordförande sen hösten 2019.

Göran Stjärnholm – Jag har många strängar på min lyra; egenföretagare, barnläkare och skolläkare. Driver även stall med hästuppfödning på Bränslan i Boden tillsammans med min fru. Är dessutom vice ordförande i Bodens Ridklubb och har varit ledamot i Hästklinikens styrelse sedan hösten 2019.

Josefine Nyström – Jag jobbar som vaktmästare på Bodens ridklubb och driver inackorderingsstallet Stall Ronningen. Bor i Boden med sambo, barn och alla hästar. Var med och startade upp Hästkliniken år 2016 och varit ledamot i styrelsen ända sen dess.

Minna Tallgren – Jobbar som enhetschef inom missbruksvården i Luleå. Jag bor med min sambo och mina barn i Bergnäset. Äger och tränar två travhästar tillsammans med min dotter och har varit ledamot i Hästklinikens styrelse sedan hösten 2019.

Peter Wikström – Har tidigare ägt och drivit Vikströms Åkeri i Luleå. Jag bor på en hästgård i Norra Sunderbyn och fungerar numer som gårdskarl sedan företaget såldes 2017. Jag är gift och har två vuxna söner och än så länge två barnbarn. Mitt travintresse är stort och jag äger flertalet travhästar. Jag har varit ledamot i Hästklinikens styrelse sedan 2017.